کد مطلب: 205376
سرلشکر باقري:
روز به روز ابعاد جديدي از دفاع مقدس آشکار مي شود
تاریخ انتشار : 1400/11/24 12:22:51
نمایش : 686
رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح گفت: حقيقتاً وقتي که ابعاد گوناگون حادثه بزرگ دفاع مقدس را مطالعه مي‌کنيم، همچنان زواياي پنهاني از آن آشکار مي‌شود.

به گزارش هفت چشمه به نقل از  شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ سرلشکر محمد باقري رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح در دهمين جلسه هيئت امناي بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس که صبح امروز در موزه ملي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس برگزار شد، ضمن گراميداشت ايام الله دهه فجر، گفت: از همت و حضور شکوهمند ملت بزرگ ايران در يوم‌الله ۲۲ بهمن و همچنين تلاشي که دستگاه‌هاي ذي‌ربط در جهت برگزاري اين مراسم انجام دادند، تشکر و قدرداني مي‌کنيم.

وي ادامه داد: ياد و خاطره حضرت امام خميني (ره) بزرگ فجرآفرين تاريخ کشور و جهان را گرامي مي‌داريم و همچنين رحمت و رضوان الهي را براي روح بلند ايشان از پرودگار عزيز طلب مي‌کنيم.

رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح افزود: همچنين ياد و خاطره همه شهيدان عزيز را که از بدو شکل‌گيري انقلاب اسلامي تاکنون اين جريان و پرشکوه انقلاب و انقلابي بودن و انقلابي ماندن را جاري نگه داشته‌اند، گرامي مي‌داريم و اميدواريم که خداوند همه مشتاقان اين راه را به آرزوي خود برساند.

سرلشکر باقري گفت: حقيقت اين است که هرچه زمان از دوران دفاع مقدس مي‌گذرد، اهميت، ارزش و جايگاه اين حادثه بزرگ در تاريخ کشور، تاريخ منطقه و حتي جهان بيشتر مشخص مي‌شود.

وي اضافه کرد: شايد در آن دوران و يا در ادوار نزديک به دوران دفاع مقدس اهميت اين جريان تاريخي آن‌قدر برجسته و مشخص نبود؛ اينکه چگونه ملتي که تازه از ظلم و ستم حکومت سياه پهلوي آزاد شدند و در طول گذشت يک سال و نيم از حکومت نوپاي اسلامي، درست در زماني که مشغول تثبيت نظام، انقلاب و کشورشان بودند و با توطئه‌هاي داخلي مقابله مي‌کردند به ناگاه با يک تهاجم سنگين از جانب استکبار جهاني و حمايت بيش از ۳۰ کشور از يک رژيم ظالم متجاوز، مواجه شدند و بخشي از خاک کشورشان را از دست دادند و آسيب فراواني ديدند.

رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح افزود: اين جنگ براي ملت ايران با تحريم‌هاي همه‌جانبه همراه بود؛ اما ملت بزرگ ايران با دست خالي و استعانت از لطف و کمک خداوند و تکيه بر مردم و توان داخلي و همت مضاعف توانست در برابر ناملايمات و سختي‌ها ايستادگي کند و اين پيروزي بزرگ را براي خود رقم بزند.

سرلشکر باقري گفت: حقيقتاً وقتي که ابعاد گوناگون حادثه بزرگ دفاع مقدس را مطالعه مي‌کنيم، همچنان زواياي پنهاني از آن آشکار مي‌شود که شايد براي بسياري از افراد که در آن دوران حضور داشته‌اند نيز ابعاد آن روشن نبوده و البته زواياي اين جريان تاريخي همچنان ادامه دارد و روز به روز ابعاد جديدي از آن آشکار مي‌شود.

 

ادامه دارد...

انتهاي پيام/570ه

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg